woensdag 26 maart 2014

Schrijven is geen keuze...



Schrijven is voor mij geen keuze, het is een noodzaak.

Het is een innerlijke niet te stoppen drang om door middel van woorden mijn wereld vorm te geven en nieuwe werelden te scheppen. Dichten draait voor mij om het over brengen van emoties en gevoelens. Het is een manier om een ander mee te nemen in een wereld die ze anders niet zouden bezoeken.

Ik dicht vanuit mijn gevoel, mijn visie en beleving. Het is voor mij echter geen doel om de lezer de achtergrond van een gedicht te laten begrijpen. Een goed gedicht is voor mij een gedicht dat iets met de lezer doet, los van wat de schrijver er mee beoogde. Jouw interpretatie kan compleet anders zijn dan de mijne, maar juist dat is in mijn ogen de kracht van een gedicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten